מהו קידום ממומן בגוגל?
קידום ממומן בגוגל אדס (Google Ads), נקרא גם פרסום ממומן או פשוט פרסום בגוגל, משמש בגוגל לצרכי פרסום האתר שלך ועמודים נבחרים באמצעות תשלום לגוגל. קיימים מספר אפיקי פרסום בגוגל. האפיק הנפוץ ביותר, הוא פרסום באמצעות מודעות המופיעות בעמוד תוצאות החיפוש (באנגלית : SERP – Search Engine Result Page ). קידום ממומן מאפשר לך לפרסם מודעה בעמוד הראשון של תוצאות החיפוש בגוגל, באמצעות ניסוח מודעה פרסומית ומתן הוראה למנוע הפרסום של גוגל להציג את המודעה שלך לפי תנאים שהוגדרו.
המונח "קידום ממומן" מגיע מן העובדה שכדי להופיע בעמוד הראשון של תוצאות החיפוש, צריך לבצע סדרת פעולות לצורך שיפור מיקום האתר בתוצאות החיפוש האורגני – פעולה הנקראת "קידום אורגני" או "קידום אתרים אורגני" , פעולה זו אינה כרוכה בתשלום לגוגל. בקידום הממומן אנחנו בעצם משלמים לגוגל על מנת לחסוך את פעולות הקידום האורגני ומבקשים מגוגל להופיע בתוצאות החיפוש תמורת תשלום.
בעד
- המודעה שלנו תופיע בעמוד הראשון בזמן קצר
- ניתן לעצור את הפרסום בכל עת
- אין צורך בשיפור האתר ומאמץ מתמשך עבור קידום האתר, צריך רק עמוד נחיתה
- ניתן לפלח את קהל היעד ע"י המון פרמטרים
- המודעה שלנו מופיעה גם באתרים שונים שמפרסמים מודעות של גוגל ולא רק בתוצאות החיפוש
נגד
- כשמפסיקים לשלם המודעה מפסיקה להופיע והאתר שלנו לא מופיע יותר בעמוד הראשון
- צריך לתת תקציבים גבוהים בחודשים הראשונים
- קיימת מכירה פומבית עבור קליק, לכן המחיר אינו קבוע ועלות הפרסום תלויה גם במתחרים
- קמפיין פרסומי מצריך מעקב, יותר מקידום אורגני
- אין Remarketing, מודעה ש"רודפת" אחרי לקוח פוטנציאלי