קידום אתרים אורגני

מהו קידום ?

נתחיל בהגדרה: קידום אתרים, אלו מגוון פעולות המתבצעות במטרה לשפר את מיקומי דפיו של אתר אינטרנט בתוצאות החיפוש של מנועי החיפוש לביטויי החיפוש הנשאלים על ידי שוקי היעד של האתר. (מתוך ויקיפדיה). כלומר: מבצעים פעולות באתר ומחוץ לאתר, על מנת לגרום למנועי חיפוש כמו גוגל, בינג ועוד, להציג את האתר שלנו בעמוד הראשון של תוצאות החיפוש. וידוע שאתר המופיע בעמוד הראשון בתוצאות החיפוש, יזכה להמון כניסות, בהשוואה לאתר המופיע בעמוד השני. סטטיסטיקות מראות שתוצאות בעמוד 4 ואילך אינן רלוונטיות לגולש, וזאת מפני שהגולש מצא את מבוקשו כבר בעמוד הראשון.

קידום אתר, נקרא באנגלית SEO -Search Engine Optimization – בתרגום חופשי, מיטוב למנועי חיפוש. בעצם מכריח אותנו, בעלי האתרים, לשפר את חווית השימוש באתר שלנו באמצעות עמידה בסטנדרטים מסויימים, הנקבעים ע"י האלגוריתם של מנועי החיפוש (שאותם אנחנו לא מכירים בוודאות). על מנת שמנוע החיפוש יוכל להציג את התוצאה הרלוונטית ביותר לביטוי החיפוש, אותו הקיש הגולש, מפתחי מנוע החיפוש יצרו כללים ופרמטרים שונים, שבאמצעות עמידה בתנאים אלו, יכול האלגוריתם לתת ציון לאתר שלנו ולדרג את מיקומו כרלוונטי במנועי חיפוש.

קיימים כ200 פרמטרים (מדדים) שונים, שעל פיהם מנוע החיפוש מחליט איזה ציון לתת לאתר שלנו, עבור מילת חיפוש מסויימת.

"אנחנו מספקים כיום חיפוש כך – כל פעם שאתה מקיש מילת מפתח, כגוגל, הלכנו וחיפשנו ואחסנו עותקים של מיליארדים מעמודי רשת באינדקס שלנו. אנחנו לוקחים את מילת החיפש, ומשווים אותה מול העמודים, שמדורגים לפי למעלה מ-200 פרמטרים, לרבות, רלוונטיות, עדכניות, פופולריות, וחיפושים של אחרים. על בסיס זה, בכל זמן נתון, אנחנו מנסים לדרג ולמצוא את התוצאות הטובות ביותר לאותה שאילתא. אז אנחנו מעריכים אותן באמצעות מעריכים חיצוניים כדי לוודא את איכותן, וזה נעשה לפי כללים אובייקטיביים"
דברי מנכ"ל גוגל (ישראל היום)

חשוב לציין שלא לכל המדדים יש משקל זהה ורק מספר מדדים בודדים פורסמו רשמית ע"י גוגל, שאר המדדים הם תוצאה של ניסיונות רבים והסקת מסקנות. כיום, מקדמי האתרים מתמקדים בכ20 מדדים, בעלי המשקל הגבוה ביותר.